Full de serveis

En aquest espai hi trobaràs tots els serveis que, com a empresa associada, tens a la teva disposició. Disposes d’informació, recursos, gestió de tràmits… perquè no t’hagis de preocupar de res més que de ajudar als teus clients i clientes.

Guia de serveis

Declaració Estadística Comptable

  • Servei gratuït d’assistència en la confecció de la DEC.
  • Servei de confecció i presentació telemàtica de la DEC tant a Política Financera com a la DGSFP.

Gestió d’Autoritzacions Administratives

  • Servei de gestió i assistència per autoritzacions de corredors o corredoria.
  • Tramitació de noves autoritzacions, modificacions o baixes d’autoritzacions davant de Política Financera o DGSFP.
  • Assessorament en la confecció de l’expedient.
U

Valoració independent de carteres

  • Valoració de carteres per a compravendes, fusions, herències.
  • Servei d’elaboració i certificació de la valoració de la cartera.

Prevenció de blanqueig de capitals

  • Inscripció de l’empresa al SEPBLAC
  • Nomenament de representant
  • Creació del Manual de Procediment intern
  • Formació bàsica del personal
  • Informació periòdica al SEPBLAC: declaració mensual d’operacions sospitoses; declaració semestral negativa
  • Comunicació d’operacions sospitoses
h

Anul·lació massiva de pòlisses

  • Gestió de l’enviament de les respectives notificacions, amb el preavís i requisits legals d’oposició a la pròrroga dels contractes d’assegurances

Protecció de dades personals

  • Inscripció dels fitxers al Registre de Protecció de Dades
  • Redacció del document de seguretat interna
  • Adaptació dels formularis i contractes de l’empresa amb clients i proveïdors
  • Auditoria Bianual

Comptabilitat especialitzada

  • Servei de gestió i assessorament comptable per part d’economistes experts en mediadors d’assegurances

Gestió dels cobraments domiciliats i control d’adaptació a SEPA

  • Planificació de la seva estratègia de cobraments domiciliats mitjançant mesures de precaució davant el mal ús de les dades incloses als rebuts de prima.

Direcció financera especialitzada

  • Servei de direcció financera part-time amb economistes experts del sector assegurador.

Formació

T’oferim la formació obligatòria per exercir la professió

Tots els professionals, col·laboradors i responsables de l’activitat de distribució han de dur a terme una formació obligatòria tal com estipula el RD 287/2021. Per això, des de l’ACCA, a través de Cecot Formació, t’oferim la possibilitat de dur a terme aquesta formació per als treballadors/es i col·laboradors de la teva empresa.

Cada nivell està format per diferents càpsules i tenen una durada d’entre 150 i 300 hores.

Consulta aquí els diferents nivells de formació:

  • Nivell 1. Per a corredors/es d’assegurances i/o alta direcció.
  • Nivell 2. Professionals que venen, asseguren i/o comercialitzen.
  • Nivell 3. Professionals que només informen.

Què t’oferim?

A través de Cecot Formació t’oferim dur a terme la formació dels diferents nivells amb una metodologia totalment online i amb continguts interactius, fàcils i amens.

Cada mòdul disposa d’una presentació amb imatges i vídeos així com el resum amb els conceptes més importants, qüestionaris d’avaluació i continguts en pdf perquè pugueu imprimir-los.

Vols realitzar aquesta formació a través de l’ACCA? Fes clic aquí, omple el formulari i contactarem amb tu per informar-te de tot.

Normativa Sectorial

Ley 26/2006, de 17 de julio, de Mediación de Seguros y Reaseguros Privados.

Orden Ministerial ECO/734/2004 de 11 de marzo de 2004 para la atención y solución de quejas y reclamaciones que presenten sus clientes.

Resolución de 18 de febrero de 2011, de la Dirección General de Seguros y Fondos de Pensiones, por la que se establecen los requisitos y principios básicos  de los programas de formación para los mediadores de seguros, corredores de reaseguros y demás personas que participen directamente en la mediación de los seguros y reaseguros privados.

 Llei d’Ordenació i supervisió de les Assegurances privades

Altres serveis

Servei d’atenció al client

L’ACCA ha subscrit un acord amb el despatx EMIN ADVOCATS per prestar el Servei d’Atenció al Client als associats.

EMIN ADVOCATS és un despatx amb oficines a Terrassa, Barcelona i Castelldefels, que compta amb la certificació d’AENOR al seu sistema de qualitat per la ISO 9001:2008, i que pertany a la xarxa internacional de despatxos d’advocats G.I.P.E., amb oficines a tot l’estat espanyol i resta del món.

El seu director i responsable del Servei d’Atenció al Client per als associats de l’ACCA és el Sr. Juan Pedro Hoya, advocat i Màster en Assessoria Jurídica d’Empreses per l’Instituto de Empresa de Madrid, amb una dilatada experiència al món assegurador. De la seva trajectòria professional cal destacar el seu servei com a advocat a Garrigues, i Responsable de l’Assessoria Jurídica d’un grup assegurador d’àmbit estatal.

SANOS

La plataforma SANOS és una eina de programari que facilita la tasca dels corredors d’assegurances, creant informes d’anàlisi objectiu i donant compliment a l’article 42,4 de la Llei de Mediació d’Assegurances.

Presentació de SANOS

Procediment d’alta a l’eina de gestió SANOS

A continuació es detalla el procediment a seguir per a sol·licitar l’alta a l’eina de gestió SANOS.

Per a sol·licitar l’alta, l’empresa interessada, haurà d’enviar la següent documentació via correu electrònic a acca@cecot.org :

Formulari de sol·licitud d’alta  (complimentat i signat) – DESCARREGAR FORMULARI

Logo de l’empresa

Rebreu un correu a l’adreça inclosa al formulari de sol·licitud d’alta amb el contracte d’ús on s’indicarà l’usuari i password.

Qualsevol dubte o incidència cal que ens ho comuniqueu al correu electrònic de l’associació acca@cecot.org