L’Associació Catalana de Corredors i Corredories d’Assegurances expressa el seu condol per les víctimes de la DANA i ofereix informació a les persones afectades.

Persecretariagremi

L’Associació Catalana de Corredors i Corredories d’Assegurances expressa el seu condol per les víctimes de la DANA i ofereix informació a les persones afectades.

Els membres de l’ACCA lamenten profundament la pèrdua de vides i els danys ocasionats per la DANA que dimarts va colpejar intensament el territori valencià però també d’altres comunitats com Castella la Manxa i Andalusia.

Hoya: “mitjançant un canal de WhatsApp que compartim diferents associacions de corredories a nivell estatal, vam poder anar seguint l’impacte de la Dana, sobretot a la Comunitat Valenciana, tant pel que fa a les víctimes com per les destrosses en infraestructures, llars, vehicles, etc.”.

Hoya: “les persones damnificades amb pòlisses d’assegurances contractades fins una setmana abans de la DANA podran recórrer al Consorci de Compensació d’Assegurances per sol·licitar indemnització”.

L’Associació Catalana de Corredors i Corredories d’Assegurances (ACCA) lamenta profundament la pèrdua de vides i els danys ocasionats per la DANA que dimarts va colpejar intensament el territori valencià però també d’altres comunitats com Castella la Manxa i Andalusia.

“Com estem comunicats amb les associacions de corredors i corredories d’assegurances de les diferents comunitats autònomes, mitjançant un canal de WhatsApp compartit vam poder seguir de primera mà algunes de les incidències i destrosses al pas de la DANA”, explica Paco Hoya, president de l’ACCA, “ens vam quedar consternats amb l’impacte devastador que el temporal estava tenint i, òbviament, vam preveure que la gravetat de la situació s’agreujaria amb els pas dels dies, quan es comencés a treballar pel restabliment i normalització de la situació. Serà un procés molt llarg”.

El volum de consultes a l’ACCA i als professionals de les corredories s’ha incrementat de manera exponencial i “per això hem pensat a traslladar la informació següent, de manera pública”:

Arran de la DANA, tindran cobertura bàsicament totes les persones que tinguin contractada una pòlissa d’assegurances; ara bé, en el cas de pòlisses de vehicles, encara que sigui a tercers, la pòlissa hauria de contemplar una cobertura com a mínim amb vidres perquè és a partir d’aquest grau de cobertura que es paga un impost amb el qual es té dret a rebre la indemnització del Consorci de Compensació d’Assegurances del Ministeri d’Economia, Comerç i Empresa.

En el cas de les pòlisses de la llar, qualsevol pòlissa d’aquests tipus ja inclou el pagament d’aquest impost al Consorci, i per tant té dret a reclamar els danys que pateixi.

“Les companyies asseguradores són les responsables d’aplicar un excés de prima a cada assegurança d’automòbil o de llar per finançar al Consorci”, concreta Hoya.

Per això, també tenen cobertura d’indemnització pel Consorci les persones que tinguin contractada una assegurança com a mínim set dies abans del sinistre, és a dir, abans de les pluges de dimarts. “Si alguna persona ha contractat una pòlissa amb posterioritat al dia 22 d’octubre, aquestes pòlisses no tindran cobertura per part del Consorci”.

“Les persones que tenen les pòlisses contractades a través d’un corredor o una corredoria d’assegurances, només s’han de posar en contacte amb ells per tramitar les indemnitzacions del Consorci”, recorda Hoya. Si no és el cas, com el Consorci és un organisme semipúblic els demanaran documentar el comunicat de sinistre a través del web del Consorci (https://www.consorseguros.es/inicio) o del número de telèfon 900 222 665. “Per defecte ho hauran de comunicar en els set dies posteriors a partir de la data del sinistre, tot i que en aquest cas tan excepcional el termini no es tindrà en compte, ja que hi ha persones sense accés a electricitat o telefonia. El Consorci els demanaran les dades de la pòlissa d’assegurances i el rebut d’estar al corrent de pagament, i després és el mateix pèrit, subcontractat pel Consorci, qui valora els danys. En aquest cas segur que els processos seran llargs, donada la magnitud de la catàstrofe”.

Les companyies d’assegurances també han habilitat telèfons d’atenció als seus clients per donar el servei de comunicat de sinistre i “en aquest cas, totes elles, valorant que ha plogut més de 40 litres, com és el cas, automàticament registren aquests comunicats a categoria consorciables i els passen al Consorci de Compensació d’Assegurances. En aquest cas, però, no són les companyies qui determinen la indemnització sinó el Consorci”.

Quant a l'autor

secretariagremi editor