Tecnologies com l’auto conducció de vehicles industrials i particulars, la impressió 3D, Internet de les Coses, la realitat virtual i augmentada o el Big Data incidiran en el desenvolupament del sector.
· 15 juny, 2017
L’ASEITEC i l’ACCA, l’Associació Catalana de Corredors d’Assegurances, han organitzat avui, a la seu de Foment del Treball, una jornada dedicada a la transformació digital dels corredors i les corredories d’assegurances. Durant l’acte s’ha analitzat com afecta la digitalització al sector de les assegurances més enllà de les aplicacions anomenades Insurtech.
La sessió ha comptat amb la participació de Pedro Gómez, president de l’ASEITEC i assessor TIC de CECOT; Paco Hoya, president de l’ACCA; Xavier Erbàs, subdirector general d’Entitats de Crèdit, Asseguradores i Mediadors de la Generalitat de Catalunya; Javier Sirvent, technology evangelist; Carlos Lluch, director tècnic de LLUCH&Juelich Brokers; Román Mestre, director general d’AdiPlus; David Navarro, enginyer informàtic; Àngel Pereira, director tècnic de SANOS i director tècnic-comercial a ASGAL.
El programa s’ha obert amb les intervencions de Pedro Gómez i Xavier Erbas que han repassant els canvis tecnològics del sector i com les grans companyies asseguradores han inclòs la transformació digital com un dels eixos centrals dels seus plans estratègics.
La digitalització no substituirà el contacte humà però aportarà agilitat, eficiència i també excel·lència en el tracte, en la resolució d’incidències. Probablement les oficines no desapareixeran, però canviaran el seu rol, han afirmat.
Tots els ponents han coincidit en afirmar que la tecnologia ha revolucionat el negoci del sector assegurances i les nostres vides. El nou ecosistema digital ha impactat en els models de negoci, actualitzant i modificant la cadena de valor de les companyies. Un aspecte clau què caldrà afrontar per oferir un servei eficient i de qualitat als clients.
La irrupció de les Insurtech
La irrupció de noves companyies tecnològiques en el sector assegurador és una de les conseqüències de la transformació digital que experimenta la indústria. Aquest tipus de firmes, conegudes com Insurtech, estan començant a fer propostes en diferents parts de la cadena de valor d’assegurança. Estan canviant els hàbits socials i aquests són aprofitats per augmentar el vincle entre professionals i els seus clients.
Per poder competir en aquest nou entorn, les companyies han de treballar en un nou model que posicioni al client en el centre del negoci. Cal definir nous productes i serveis des de noves perspectives que permetin la personalització dels mateixos, concretant noves propostes de valor per als diferents segments i afegint capes de servei digitals. Cal innovar en assegurances dinàmiques amb sistemes de tarifació flexibles segons els hàbits i característiques dels clients, amb possibilitat de canvis continus en les garanties i cobertures i proporcionant valor més enllà de l’experiència en el sinistre, de manera simple, transparent i propera.
Nous punts de contacte i canals
Els ponents també han incidit en que cal adaptar els punts de contacte i canals. Cal redissenyar els processos incorporant tecnologia al negoci per simplificar l’operativa i fer-la més àgil. Si un músic en ruta vol assegurar el seu instrument ha de poder fer-ho des del mòbil i desactivar l’assegurança quan aquest estigui guardat a casa.
Els professionals creuen que les tecnologies que més afectaran al sector de les assegurances seran l’auto conducció de vehicles industrials i particulars, la impressió 3D, Internet de les Coses, la realitat virtual i augmentada, la robòtica, la Intel·ligència Artificial i el Big Data. És a dir, gairebé tot.
El president de l’ACCA, Francisco Hoya, responsable de tancar la jornada de treball ha afirmat que l’arribada successiva i imparable de noves tecnologies digitals està provocant un replantejament profund de les relacions entre les empreses, en general, amb els seus clients i proveïdors. El sector assegurador no és una excepció i, en conseqüència, no pot obviar una transformació que ja està en marxa i que no ha de desaprofitar. En aquest marc, Hoya creu que els corredors “hem de liderar el canvi, ser protagonistes d’aquesta transformació que, si bé suposa enormes reptes, també ens facilita eines per afrontar-los”.
Informació addicional ACCA
A dia d’avui, a Espanya, exerceixen la professió de corredor d’assegurances, professió per a l’exercici de la qual és necessària una autorització administrativa, un total de 2.000 corredors d’assegurances (persones físiques), i un total de 4.000 corredories d’assegurances (persones jurídiques). L’Associació Catalana de Corredors d’Assegurances, (ACCA), va néixer el 1995 dins de la patronal Cecot amb l’objectiu de construir un vincle de col·laboració entre tots els professionals del sector assegurador. En l’actualitat compta amb més d’un centenar d’associats de tot Catalunya. És una associació jove, dinàmica i amb una gran sensibilitat cap als petits i mitjans corredors.
Per a més informació cliqueu aquí
Quant a l'autor