El 70% dels espanyols està disposat a compartir dades amb les asseguradores

Persecretariagremi

El 70% dels espanyols està disposat a compartir dades amb les asseguradores


El nou informe de Bain & Company, Customer Behavior and Loyalty in Insurance: Global 2023, analitza els recents canvis en els criteris de les asseguradores i les necessitats dels consumidors actuals, els qui demanden una mica més de les seves companyies d’assegurances: «Després de diversos anys d’inestabilitat, condicions meteorològiques extremes, la pandèmia, o la incertesa macroeconòmica, estan canviant radicalment la perspectiva sobre riscos per als consumidors, que s’exposen a un major nombre de riscos diversos. Davant aquesta realitat, els consumidors volen que les seves companyies d’assegurances no sols els ajudin quan hi ha un imprevist, sinó que també els ajudin a reduir i prevenir els riscos».

El nou estudi de Bain & Company, desenvolupat amb el suport de Dynata, ha enquestat a més de 28.000 consumidors de 14 països i ha confirmat que la immensa majoria dels consumidors desitgen serveis de prevenció i mitigació de riscos per part de les seves asseguradores. En el cas d‘Espanya, depenent del tipus de risc, més del 60% estaria disposat a usar serveis de prevenció de riscos. Encara que l’adopció d’aquesta mena de serveis és encara bastant baixa en l’àmbit assegurador: en el cas d’Espanya només el 2,4% dels clients utilitzen serveis de prevenció de riscos proporcionats per les seves asseguradores.

Alguns dels serveis de prevenció de riscos més desitjats pels enquestats inclouen alertes per robatori/danys en un cotxe aparcat, inspeccions de seguretat prèvies a la compra d’un habitatge, o revisions mèdiques i serveis de diagnòstic mèdics en remot.

«L’estudi mostra que els consumidors busquen cada vegada més l’ajuda de les asseguradores per a reduir, i fins i tot prevenir, els riscos que concerneixen les seves vides. A més, aprecien el que les asseguradores incorporin iniciatives amb un valor social i de sostenibilitat en les seves propostes de valor», afirma Miguel Moro, Associate Partner de l’oficina de Madrid.

D’altra banda, l’informe destaca que el 70% dels consumidors espanyols estan disposats a compartir les seves dades personals, financers o de seguretat de Llar amb les seves asseguradores, en línia amb la resta dels països analitzats (Itàlia, el Regne Unit, Austràlia, el Canadà o Alemanya). En canvi, només el 13% dels clients a Espanya comparteix actualment aquestes dades amb les seves asseguradores a través del mòbil, front, per exemple, al 21% dels clients al Brasil.

En aquest context, algunes recomanacions de Bain & Company per a les companyies d’assegurances inclourien les següents:

  1. La pròxima frontera: la prevenció de riscos. La majoria dels clients de totes les regions geogràfiques estan oberts als serveis de prevenció de riscos impulsats per les companyies d’assegurances. L’alta predisposició dels clients a aquests serveis de prevenció a Espanya (60%) i cap a la compartició de dades amb asseguradores (70%), contrasta amb la baixa utilització d’aquests serveis en les seves asseguradores (2,4%), la qual cosa obre una oportunitat per a les asseguradores d’incrementar el número i qualitat d’aquests serveis com a elements diferenciats i de reducció de la sinistralitat.
  2. Les asseguradores han d’incorporar un propòsit social en la seva proposta de valor. El 80% dels consumidors enquestats a tot el món desitgen que les asseguradores integrin iniciatives mediambientals, socials i de govern corporatiu (ASG) en la seva proposta. Aquesta demanda és a més superior en les noves generacions. Dissenyar estratègies centrades en aquest propòsit resulta ser clau per a enfortir la lleialtat i la relació amb els seus clients.
  3. L’ús de la tecnologia digital ha augmentat, però encara ha de millorar-se i integrar-se perfectament en l’enfocament omnicanal. La Covid-19 i el confinament van augmentar l’adopció digital per als tràmits d’assegurances a Espanya i en la resta del món. No obstant això, l’ús de les plataformes digitals en el sector continua estant per sota de l’esperat. Els consumidors solen utilitzar les eines digitals per als tràmits senzills i prefereixen un sistema híbrid per als casos més complexos.

Quant a l'autor

secretariagremi editor