El nou informe de Bain & Company, Customer Behavior and Loyalty in Insurance: Global 2023, analitza els recents canvis en els criteris de les asseguradores i les necessitats dels consumidors actuals, els qui demanden una mica més de les seves companyies d’assegurances: «Després de diversos anys d’inestabilitat, condicions meteorològiques extremes, la pandèmia, o la incertesa macroeconòmica, estan canviant radicalment la perspectiva sobre riscos per als consumidors, que s’exposen a un major nombre de riscos diversos. Davant aquesta realitat, els consumidors volen que les seves companyies d’assegurances no sols els ajudin quan hi ha un imprevist, sinó que també els ajudin a reduir i prevenir els riscos».
El nou estudi de Bain & Company, desenvolupat amb el suport de Dynata, ha enquestat a més de 28.000 consumidors de 14 països i ha confirmat que la immensa majoria dels consumidors desitgen serveis de prevenció i mitigació de riscos per part de les seves asseguradores. En el cas d‘Espanya, depenent del tipus de risc, més del 60% estaria disposat a usar serveis de prevenció de riscos. Encara que l’adopció d’aquesta mena de serveis és encara bastant baixa en l’àmbit assegurador: en el cas d’Espanya només el 2,4% dels clients utilitzen serveis de prevenció de riscos proporcionats per les seves asseguradores.
Alguns dels serveis de prevenció de riscos més desitjats pels enquestats inclouen alertes per robatori/danys en un cotxe aparcat, inspeccions de seguretat prèvies a la compra d’un habitatge, o revisions mèdiques i serveis de diagnòstic mèdics en remot.
«L’estudi mostra que els consumidors busquen cada vegada més l’ajuda de les asseguradores per a reduir, i fins i tot prevenir, els riscos que concerneixen les seves vides. A més, aprecien el que les asseguradores incorporin iniciatives amb un valor social i de sostenibilitat en les seves propostes de valor», afirma Miguel Moro, Associate Partner de l’oficina de Madrid.
D’altra banda, l’informe destaca que el 70% dels consumidors espanyols estan disposats a compartir les seves dades personals, financers o de seguretat de Llar amb les seves asseguradores, en línia amb la resta dels països analitzats (Itàlia, el Regne Unit, Austràlia, el Canadà o Alemanya). En canvi, només el 13% dels clients a Espanya comparteix actualment aquestes dades amb les seves asseguradores a través del mòbil, front, per exemple, al 21% dels clients al Brasil.
En aquest context, algunes recomanacions de Bain & Company per a les companyies d’assegurances inclourien les següents:
Quant a l'autor