L’Ordre ECO/326/2011, de 7 de novembre, del Departament d’Economia i Coneixement, estableix el detall de com s’ha d’aplicar el Reial Decret 764/2010 que regula per a tot l’Estat el deure d’informació estadística i comptable, als corredors i corredories que operen sota l’àmbit de la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor.
En concret, estableix que serà d’aplicació tot allò regulat per l’esmentat Reial Decret, però entenent-se que amb la Generalitat en comptes de amb la Dirección General de Madrid. La única diferencia es troba amb la periodicitat, i als models de la Documentació Estadística i Comptable (DEC).
Així, els corredors i corredories d’assegurances sota la supervisió de la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor del Departament d’Economia i Coneixement de la Generalitat de Catalunya hauran de presentar una única declaració estadística (DEC) anual (no semestral com a l’Estat), abans del 30 d’abril de cada any (s’avança la data respecte el mes de juliol que teníem fins ara).
Us recordem els llibres-registre mínims que totes les corredories, tant a Catalunya com a Espanya, han de portar i conservar (s’admet format informàtic, òbviament):
Quant a l'autor