L’objectiu del Centre d’Anàlisi d’Incidències de l’ACCA és doble. D’una banda, proporcionar als afectats una opinió fomentada sobre qualsevol incidència o litigi. D’altra banda, actuar com a intermediari entre ells i l’administració pública o entitat competent per protegir els seus drets en situacions perjudicials per als seus interessos.
El Centre d’Anàlisi d’Incidències de l’ACCA neix amb l’objectiu de protegir els interessos dels corredors d’assegurances davant de situacions irregulars, possibles abusos o actuacions anticompetitives.
Un grup d’experts rebrà i estudiarà de manera individual les consultes rebudes. A continuació, elaborarà tants informes independents i proves com siguin necessaris per a la correcta instrucció de l’expedient i traslladarà el cas a l’organisme o entitat corresponent. Així mateix, assessorarà, si és necessari, sobre els passos a seguir per solucionar el conflicte de manera efectiva.
Qualsevol corredor d’assegurances, així com associació o organització de corredories d’assegurances.
Emplena el formulari i explica la teva incidència.
Una vegada rebuda la incidència, procedirem a analitzar la situació i el context en què ens movem, així com els passos següents a seguir.
Com en els plans d’igualtat, si la teva empresa té més de 50 treballadors, és obligatori. Encara que l’empresa no hi estigui obligada, des de la Cecot et recomanem que igualment realitzeu el registre i l’auditoria retributiva.
Sí. Totes les empreses hi estan obligades.
També desenvoluparem, en el cas que hi hagi viabilitat, una estratègia planificada.
Després, prepararem la documentació de manera clara, estructurada i adequada a l’interlocutor a qui s’hagi de dirigir. Per aquest motiu, és convenient que ens enviïs la informació de la manera més detallada possible. És crucial que la descripció vagi acompanyada d’imatges, captures de pantalla, documents o fotos que acreditin la veracitat de la incidència, fins i tot si ho fas de manera anònima. Un cop s’hagi estructurat el document, a través del Comitè Estratègic, es farà arribar de manera professional als diferents organismes supervisors, entitats, institucions o grups polítics.
Per donar una millor resposta a cada incidència convé que ens facis arribar tota la documentació corresponent; arxius, fotos, captures de pantalla, correus electrònics, documents PDF, etc.
Quan s’hagi localitzat una pràctica preocupant anòmala d’altres canals de distribució d’assegurances diferents al canal corredor com pot ser una entitat financera, sucursal o agència.
Sí, fes-nos arribar el cas i et recomanarem quins passos has de seguir.