Afectat per la DANA? 5 passos clau a seguir per agilitzar la tramitació del sinistre amb el Consorci mitjançant un corredor d’assegurances

Persecretariagremi

Afectat per la DANA? 5 passos clau a seguir per agilitzar la tramitació del sinistre amb el Consorci mitjançant un corredor d’assegurances

Us compartim unes recomanacions per als vostres clients finals que puguin estar afectats per la DANA. 

Des de l’ACCA, us suggerim garantir la màxima visibilitat d’aquesta informació perquè els assegurats la puguin consultar de manera ràpida, clara i accessible.

  • Publicacions a xarxes socials
  • Enviament per WhatsApp
  • Publicar als estats del WhatsApp
  • Visibilitat a la web. Incloure-ho a la home page de la web

A continuació, us detallem cinc passos clau que poden ser d’utilitat per a la tramitació de sinistres a través de corredors d’assegurances:

1- Notifica el sinistre al teu corredor d’assegurances tan aviat com sigui possible:

  • El corredor gestionarà el tràmit amb el Consorci. S’ha suprimit el termini, però com més aviat es comuniqui, més ràpidament es tramitarà i es compensarà.

2-  Fotografia tots els danys i, si és possible, mesura l’alçada de l’aigua:

  • Fes fotografies des de l’exterior (carrer, portal, número de porta) cap a l’interior.*
  • Captura imatges detallades dels objectes danyats.*
  • Elabora un llistat dels béns afectats.
  • I així podràs netejar i retirar els objectes danyats.

* Inclou tant fotos panoràmiques com fotos de detall.

3-  Tramitació a través del teu corredor d’assegurances.

  • Gestionarem la reclamació amb el Consorci de Compensació d’Assegurances.
  • Facilitarem còpia de la pòlissa, DNI i el compte bancari.
  • És important que tingui disponible el rebut de pagament* amb la data de cobrament, ja que és imprescindible per al Consorci.

*Pots obtenir l’últim rebut de la pòlissa pagada a través de l’app del teu banc.

4-  Rebràs un comunicat amb els danys registrats al Consorci.

  • En aquest comunicat t’assignaran un número de referència.
  • Per a resoldre qualsevol dubte sobre la gestió del teu expedient:

    Contacta amb el Consorci 900222 665 opció 2

5- Un pèrit del Consorci es posarà en contacte amb tú.

  • El pèrit acordarà una visita per valorar els danys reportats i així poder avançar en el procés d’indemnització.

Per a més informació, contacte amb el nostre assessor jurídic d’assegurances acca@cecot.org.

Quant a l'autor

secretariagremi editor